Beautiful Kangaroo Island - Reisverslag uit Kangaroo-eiland, Australië van Sanne Sophie - WaarBenJij.nu Beautiful Kangaroo Island - Reisverslag uit Kangaroo-eiland, Australië van Sanne Sophie - WaarBenJij.nu

Beautiful Kangaroo Island

Door: Sanne Sophie

Blijf op de hoogte en volg Sanne

04 November 2016 | Australië, Kangaroo-eiland

Na 4 dagen in adelaide te zijn geweest werden we in de ochtend opgehaald voor onze 2 daagse tour naar Kangaroo island. Erg leuk was dat we dezelfde tourguide hadden als bij onze 6daagse outback tour!
Om op Kangaroo island te komen moet je met de Ferry die ongeveer één uur duurt, flinke golven dus zowel Brenda als ik voelde ons niet geweldig. Heel verrassend is dat Kangaroo Island de thuisbasis is voor... Kangaroos en ook wel veel andere dieren. In deze 2 dagen zijn we het hele eiland rond gereden. Op de eerste dag hebben we een honing boerderij bezocht en heb ik honeycomb geproefd. Harde honing met chocolade eromheen, heel gek. Daarna hebben we Seal bay bezocht, een strand waar de grootste kolonie Australian Sealions wonen. Dat rook heel eh, sterk, zeg maar vies. Hierna zijn we naar Vivonne bay gereden, het einde van het eiland met een grote rotsformatie waar we een Koala op de rotsen hebben zien zitten. Wat nogal bijzonder is aangezien deze beesten in de bomen horen, dit was iets wat de tourguides nog nooit gezien hadden. In de avond hebben we een bij een kampvuur gezeten en geprobeerd de didgeridoo te bespelen, niet gelukt. Daarna hebben we een nightwalk gedaan om Wallaby's, Kangaroos en possums te spotten, wel gelukt. De dag erna hebben we het Flinders chase National park bezocht, de thuisbasis voor de Admiral New Zealand fur seals, ook dit rook erg bijzonder. Wel een prachtige kustlijn en hebben we baby seals zien zwemmen, lief. Het Cape du Couedic lighthouse is een van de mooiste die ik ooit gezien heb. De lucht was bijna net zo blauw als de zee en dat met de witte vuurtoren was heel tof. Dit was al bijna het einde van de tour. We zijn nog naar de remarkeble rocks geweest, grote oranje rood actief rotsformatie waar een mega harde wind staat. Hier zijn al een aantal mensen vanaf gewaaid en overleden helaas. In de namiddag zijn we met de Ferry terug gegaan naar het vaste land en kwamen we in de avond weer aan in Adelaide. Deze tour had van mij wel 4 dagen mogen duren. Nu echt afscheid genomen van onze leukste tourguide. De ochtend erna begint onze 3daagse tour over de Great Ocean road naar Melbourne.